mandag 14. november 2011

Siden sist...

har det vært knivstikking på Danmarksplass (der hvor jeg bor)
har jeg vært på magisk Fleet Foxes-konsert
har jeg gått på en snurr på morro master-julebord!


Knivstikkingen var ikke langt fra der jeg bor, eller dvs, over Fjøsangerveien, men noen hundre meter unna bare.. Den knivstukne var visstnok et tilfeldig og uheldig offer, men overlevde heldigvis..! Mange gærninger der ute, men heldigvis skjer det ikke for mye av dette her i Bergen. Jeg er mer oppgitt over alle overfallsvoldtektene som skjer i Oslo for tiden..

Julebordet i helgen med masterfolk ble en suksess! Pinnekjøtt, julestemning og en god gjeng med medievitere og informasjonsvitere vil jeg si er oppskriften på et bra julebord (og litt å drikke på). Jeg tror nær sagt ALLE gikk på en snurr! Det må ha vært den salte julematen, får tro på det.. Men MORRO var det!

Fleet Foxes konserten hadde jeg høye forhåpninger til. Konsert i Grieghallen er alltid litt fornemt. Det var i storsalen med sitteplasser. Og FOR en musikalsk opplevelse! Det var en musikalsk nytelse, og jeg nøt hvert sekund! Vakkert, melankolsk, magisk! Beskjeden gjeng da, de sa ikke stort. "Thanks for coming!" "Thank you" og så gikk de av scenen", imidlertid etter hele 5 ekstranummer! Fleet Foxes er et av flere band jeg har fått øynene opp for nå i høst, er ikke noe som er mer gøy enn å oppdage ny musikk! Et nytt band jeg har fått sansen for, og som for øvrig var oppvarmingsband for Fleet Foxes, er Alela Diane... Bestående av far, datter og datters mann. Nydelig stemme og drømmende klanger, med et hint av amerikansk country, akkurat passelig! -Denne bloggen begynner nesten å nærme seg en musikkblogg, her jeg stadig vekk linker til musikk jeg liker...

Det skal også sies at jeg har fått billett til M83 i februar! Hurra!




1 kommentar:

  1. hei ønsker deg god jul på forhånd og du kan sjekke denne sidenfor julebord. det ville være en flott kveld ...

    SvarSlett