torsdag 24. mars 2011

Litteraturkritikk

Jeg har vært flittig student denne uken og ikke lest mindre enn en hel roman på kun to dager. Grunnen er at jeg skulle skrive en anmeldelse eller en kritikk av et valgfritt kulturprodukt på 7000 tegn, som vi skulle levere i dag i kunstkritikk-faget. Har lest Gaute Heivoll sin bok "Før jeg brenner ned", som jeg likte veldig godt. Jeg er i utgangspunktet en ikke så altfor aktiv romanleser, men når jeg først er i gang og finner en bok som fenger, går det unna... Men det er ikke så altfor ofte. Boka hans baserer seg på virkelige hendelser fra slutten av 70-tallet, da en pyroman herjet Finsland, en liten bygd på sørlandet. Han kombinerer denne historien med sin egen historie, og stiller spørsmål ved det å være annerledes, og hvor mye som skal til før man havner på skråplanet...Ikke uten grunn at han samtidig vant Brageprisen for 2010! Absolutt å anbefale!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar