søndag 14. november 2010

Nå kommer den kalde, men ikke fullt så fine tida...

Om bare et døgn er det på'n igjen! Det er dags for eksamen og i første omgang en ukes hjemmeeksamen... Johoo! Jeg kan virkelig ikke forstå hvor tiden blir av, det er gått et halvt år siden sist nervene og stresset hang over meg, og jammen meg er ikke go'tida her igjen, gitt! Medieøkonomi står for tur, et fag jeg føler jeg mestrer nokså dårlig, så er ganske så spent på oppgavene. Prøver hvertfall etter beste evne å få oversikt over pensumet, slik at det vil bli lettere å finne det når det gjelder... Medieøkonomi; det vil si en hel masse grafer, begreper og modeller, i tillegg til forklaringer på hvordan økonomi og marked henger sammen med hverandre. Med andre ord er det mye her som det ikke går an å argumentere seg frem til, og problematisere rundt. Som den mediestudenten jeg er, er det gjerne en fast "oppskrift" på hvordan en skal gå frem i akademiske oppgaver. Det er et sjakktrekk å fremlegge relevant teori og 'namedropping' av mer eller mindre kjente teoretikere, og derfra gå over til å drøfte i det vide og det brede, til man avslutningsvis konkluderer eller avslutter med et avsnitt der man summerer opp, og stiller spørsmålstegn ved hva fremtiden vil bringe.. Det blir derfor er utfordring å gå løs på eksamen, men har et håp om at den er tilpasset oss og ikke en gjennomsnittlig førstekullist på NHH. Vi er jo ikke økonomer....!

Ellers har uken vært preget av både leilighetsfunn og besøk på legevakten! Sistnevnevte hendelse var et resultat av en ukes magesmerter, mer eller mindre. Lite dramatikk, og normale prøver, så jeg er lettet. Men jeg spekulerer i om jeg muligens er allergisk mot hvete... Kjipt i såfall, for det er jo hvete i så mye, og vansklig å skulle holde seg borte fra det til en hver tid. Men ingenting er sikkert, skal få meg en time hos fastlege og få undersøkt det ordentlig.

Leiligheten vi har funnet er derimot strøken (som det så fint stod i annonsen). den er helt nyoppusset, lys og fin, og innehar frynsegoder som varmekabler, downlight i tak og oppvaskmaskin m.m. Gleder meg til å flytte til noe nytt. Leiligheten ligger også i et koselig område, stille og fri for biltrafikk og med fin utsikt mot Ulriken. Det er forøvrig et lite stykke å gå inn til sentrum, men den rusleturen har vi bare godt av..! Det skal bli så bra!

Nei, tilbake til skumlesing og samling av tanker, før den store dagen i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar