tirsdag 2. november 2010

2. November

Det er blitt november. Oktober forsvant så plutselig. Det er skikkelig høst nå, og det blir tydelig mørkere om ettermiddagene, heldigvis er det litt lysere om morgenen etter at vi stilte klokka en time tilbake. En god ting med at det er november er at det nærmer seg desember og jul! Adventstiden er så koselig!

I går hadde vi siste forelesning der vi opponerer på hverandres prosjektskisser. Neste utkast bir nemlig det endelige utkastet på prosjektskissen over masteroppgaven. Jeg fikk heldigvis noen gode og konstruktive tilbakemeldinger, så nå gjenstår det bare å finne ut av litt mer metodiske utfordringer for undersøkelsen min, som deretter må rables ned. Jeg har også innsett at det faktisk er under to uker igjen til første eksamen, noe som er stressende lite. Fikk derfor til en noenlunde god leseøkt i dag! Er dessuten ganske stor fan av skippertaksmetoden, funker i de fleste tilfeller...

I forhold til de sosiale mediene som jeg er så opptatt av, fikk jeg med meg at VG har valgt å legge ned nettsamfunnet Nettby. Ingen stor overraskelse i grunn, Facebook er hovedårsaken til det, og man hadde før eller siden forventet det. Har selv aldri hatt noen profil på Nettby, men det var tydeligvis ganske populært før Facebook kom på banen. Over 800 000 registrerte profiler sier jo sitt.. Det har jo samtidig begynt å versere teorier om at Facebook også etterhvert vil stagnere. Mye grunnet den eldre generasjons inntog på plattformen, og at den yngre garde i stedet vil finne seg andre sosiale nettsamfunn med tiden. Jeg har vel forsåvidt troen på det, det er jo ikke like kult når en opppdager at bestemor og gamle tanter har mekket seg profil og begynner å kommentere statuser og snoke i private bilder... Men jeg er overbevist om at Facebook vil komme til å bestå i en god del år til. Tross den dalende populariteten har jo nettsamfunnet over 500 000 000 brukere verden over!


Her kunne jeg godt tenke meg å være akkurat nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar