søndag 17. oktober 2010

Høst, høst og mere høst!


Her sitter jeg en søndagskveld i midten av oktober, godt innpakket i ulljakke og med en kopp nyinnkjøpt rooibush-te fra Palais de The i Oslo. Det kan jeg godt li'!

I dag har jeg gått høsttur i klarvær i Bergen, og pustet inn frisk isluft i lungene. Jeg føler at vinteren er på vei, og det er den vel også. Jeg leste her i BT i går at Vestlandet kan vente seg SNØ i midten/slutten av uka... På med tre lag med ull, dunjakke og bjørneskinnslue.

Uansett, min navnesøster Marie og jeg gikk en tur mot Nordnes og verftet får å registrere oss og få t-skjorte og festvalpass på BIFF, der vi skal jobbe som frivillige. Men der var det ingen som hadde helt oversikten, så vi måtte komme tilbake på tirsdag. Vi gikk derfor videre på cafe, der vi så Hurtigruta legge til kai ved Nøstet, og tuslet litt i området på Nordnes. Vi fikk også sett oss ut hvilke filmer vi MÅ se under BIFF-uka. BIFF er Bergens Internasjonale Film Festival, og starter førstkommende onsdag og varer en uke. Det er 11. året at festivalen blir holdt og filmene spenner seg fra politiske dokumentarfilmer, animasjonsfilmer og kortfilmer fra hele verden, til mer "populærfilmer" og førpremierer. Vi skal begge jobbe som frivillige, som filmverter, hva nå det vil si..?! Tror det i hovedsak er å ta i mot billetter etc. Mot tre jobbvakter, får vi fri adgang til alle filmene som blir vist under festivalen, og det er maaaange! Vi har satt opp en topp ti liste. Den er som følger:


  1. "Hjem til jul" 
  2. "The Social Network"
  3. "Drømmer i København" (!!!)
  4. "Biutiful"
  5. "You will meet a tall dark stranger"
  6. "Bhutto"
  7. "Treet"
  8. "I'm still here"
  9. "The killer inside me"
  10. "Oceans"
Det ser ut til å bli en bra uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar