fredag 24. september 2010

Kor-øvingshelg

Det er fredag kveld, og jeg er helt ør i hodet etter en intens øving med koret. Denne helgen er nemig satt av til øvingshelg, noe vi forøvrig har to ganger i semesteret. Men det tar på å synge gitt, og særlig når man i tillegg brygger på en kraftig forkjølelse og er tett i hele systemet. Men vi får da kommet igjennom en del på de timene. Ny dag i morgen, oppstart kl 10 til 16! Huff, lang dag...

Ellers har ikke dagen vært veldig innholdsrik, da jeg våknet opp noe uvel og pjuskete. Bestemte meg derfor for å ta det med ro i senga litt til, eller rettere sagt til jeg skulle på grøtlunsj med Lene på studentsenteret.. Fikk et godt tips om å lage meg en toddy som kan hjelpe mot forkjølelse, så jeg har nå gått til innkjøp av både nesespray og toddyingredienser! Oppskriften kommer her:

Kokende vann
Litt ingefær i skiver
Noen nellikspiker
Litt sitron

La dette stå å koke og godgjøre seg noen minutter og hell det over i en STOR kopp (uten ingefærbitene og nelliken)! NYT!

Min britiske lærer, som jeg forøvrig hadde i engelsk da jeg bodde i London, hadde også et lite kjerringråd mot forkjølelse husker jeg. For å få ekstra fart i sakene tilsatte hun en liten dose med gin, dette gjør visst også underverker. Får se å hamstre inn litt på polet...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar